بازدید دانشجویان دانشگاه های سراسر کشور از مواریث فرهنگی و پروژه های ملی کشور در" قالب طرح ملی ایران مرز پرگهر"
دوشنبه 17 آبان 1389 بازدید: 2303

به گزارش روابط عمومی مرکز گردشگری علمی فرهنگی دانشجویان ایران (ایستا) – منوچهر جهانیان دبیر پنجمین دوره طرح ملی ایران مرز پرگهر از برگزاری تعداد 23 اردوی علمی- فرهنگی طی هفته گذشته در دانشگاه های علم و فرهنگ، صنعتی امیرکبیر، تربیت مدرس، صنعتی شریف، علوم پزشکی ایران، گیلان، مشهد، سمنان و اردبیل خبر داد.
دبیر طرح ملی ایران مرز پرگهر گفت:700 نفر از دانشجویان دختر و پسر دانشگاه های کشور در مقاطع تحصیلی کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد در رشته های پزشکی، طب سنتی، داروسازی و بهداشت، مهندسی صنایع و مدیریت صنعتی، مهندسی برق، مهندسی کامپیوتر، مکانیک، مهندسی شیمی، بیوتکنولوژی، هوافضا، روانشناسی اجتماعی، جهانگردی و ... از طرح های مختلف ملی و میراث کشور از جمله سازمان فضایی کشور، پژوهشکده رویان، شرکت ایران خودرو، مرکز گل و گیاه محلات، نیروگاه زمین گرمایی اردبیل و کارخانه سیمان اردبیل، شرکت فنی-مهندسی مپنا، مجتمع آب سنگین اراک، مرکز پرورش شترمرغ و شرکت اتوبوس سازی گرمسار، پژوهشگاه ژنتیک و زیست فناوری، موسسه تاریخ پزشکی، طب اسلامی، شرکت ملی صنایع پتروشیمی عسلویه، نیروگاه برق شهید رجایی قزوین، شرکت فولاد مبارکه اصفهان و اماکن تاریخی باستانی اصفهان و شهر نیشابور بازدید نمودند.
رئیس مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران اردوهای طرح ملی ایران مرز پرگهر را مکمل اهداف آموزشی و فرهنگی دانشگاه ها دانست و خاطر نشان کرد: از آنجا که این بازدیدها متناسب با رشته تحصیلی دانشجویان و بصورت تخصصی طراحی شده است، مراکز گردشگری جهاددانشگاهی سراسر کشور در نظر دارند دانشجویان را در راستای نیل به اهداف علمی-آموزشی، ضمن کسب تجارب علمی-فرهنگی از نزدیک با دستاوردهای ملی کشور و توان متخصصین داخلی و بومی آشنا نمایند.
وی با تاکید بر اهمیت این طرح عنوان کرد: این اردوها زمینه های لازم را جهت بروز و ظهور خلاقیت ها و شکوفایی استعدادهای بالقوه دانشجویان متعهد در مسیر دست یابی به دانش های نوین تولید در کشور مهیا می کند.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: تعامل و ارتباط نزدیک میان دانشجویان ودانشگاهیان با مراکز صنعتی، اقتصادی، تحقیقاتی و علمی کشور، زمینه سازی برای اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی وتجلی بخشیدن به اراده و عزم راسخ « ما می توانیم »، تقویت روحیه خودباوری، آگاهی یافتن از تلاشهای بزرگ علمی کشور و نیز شناخت میراث فرهنگی و تاریخی و جاذبه های گردشگری کشور از دیگر اهداف این طرح می باشند که امید است با حضور دانشجویان و همکاری اساتید و متولیان مراکز علمی و صنعتی و میراث فرهنگی و گردشگری کشور تحقق یابد.


مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2018 istta.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir , Graphic by Yousefi
logo-samandehi